Evelyn: Don't worry about 'why' when 'what' is right in front of you. (The Shape of Things)

Thursday, April 20, 2006

[New story] Chapter nine: La inceput de 2006 - Un inceput scurt

Totul incepe cu un impuls. Si se aduna, se mareste, se personalizeaza. Sper ca voi reusi sa scriu mai consistent cu timpul, si ca se va vedea curand... Capitolul asta e mai vechi (dupa cum scrie si in el).

"Impuls sa scriu" - Chapter nine

Nu am mai simtit de foarte mult timp un astfel de impuls sa scriu. Deunazi am avut senzatia minunata de a fi gasit ideea de roman, geniala. Am inceput sa le stochez undeva in speranta ca in viitor, candva, voi avea puterea sufleteasca sa le dezvolt.
Stii cum e atunci cand simti o idee... Ca-n "Jocul ielelor" de Camil Petrescu. Simti tot ce are legatura cu ideea, ta patrunde o stare... o senzatie... profunda... ca un fel de preludiu in intampinarea sentimentului de implinire. O senzatie pe care o port in mine si zilele ulterioare.

A trecut anul 2005. A inceput un nou an, si ma gandesc... la cel vechi. Cum a fost? Ce-am facut? Mi-am dorit mai mult de la mine, in mod cert. Pentru ca sa se intampla mereu, si e deja normal pentru mine. Dar nu sunt vreodata dezamagit daca am realizat sub ceea ce mi-am propus, atata timp cat ceea ce am realizat m-a umplut de satisfactie.
Anul acesta am invatat sa simt din nou, puternic.
Mi-am adus aminte cum e sa fii copil.
Am invatat ce inseamna responsabilitatea, cat de cat.
Am trecut prin sentimente de frica si spaima, mai ales cu aplicatiile la facultatile americane si in relatiile cu cei dragi.
Dar, cumva, totul a fost la o persoana I-III. Asa ca am simtit tot negativul mai domol, nu m-a durut asa de tare precum ma asteptam... parca nu eram eu! Ca si cum nu eu as trai in pielea mea... Vorba domnului profesor de filozofie: stiu ca oricand pot sa scap, chiar daca singura iesire e propria moarte.
Desi pare o prostie, ideea in sine iti da curaj, chiar daca nu ai duce-o la capat niciodata (ca in cazul meu... dar sa nu spuneti dusmanilor asta).

Deja, de la capitol la capitol, tind sa abordez din ce in ce mai putin personal subiectul iubire. Si am inteles in sfarsit cam de ce... De mic mi-am dorit sa inteleg oamenii, sa pot sa simt ce gandesc ei, si sa gandesc ce simt, si invers. Sunt departe de a intelege totul, nu se va intampla asta niciodata (si nici nu am ambitia sa se intample), insa nu voi refuza sa acumulez informatie atunci cand simt ca pot sa ma dedic acestei pasiuni. Si atunci, in ultimul an, am invatat foarte mult despre iubire... Dar vreau sa zic o chestie: domne nu mai fiti asa suparaciosi toti, domne! Gata, deja ne apropiem de (sau departam de) 18 ani toti, nu mai avem de ce sa ne ofticam asa pe orice chestie o face un amic, sa ne afecteze totul. Prietenii sunt langa noi atunci cand avem nevoie de ei si cand au ei nevoie de noi. Restul este timp placut impreuna, si presupun ca daca sunteti prieteni va intelegeti suficient de bine cat sa nu va certati din prostioare.

"It is not enough to aim; you must hit." - Italian Proverb

"Train up a fig tree in the way it should go, and when you are old sit under the shade of it." - Charles Dickens

"A man should not leave this earth with unfinished business. He should live each day as if it was a pre-flight check. He should ask each morning, am I prepared to lift-off?" - Diane Frolov and Andrew Schneider, Northern Exposure, All is Vanity, 1991

"Each decision we make, each action we take, is born out of an intention." - Sharon Salzberg, O Magazine, The Power of Intention, January 2004

"Music washes away from the soul the dust of everyday life." - Johann Sebastian Bach (1685-1750) German Composer, Organist

"I was always looking outside myself for strength and confidence, but it comes from within. It is there all the time." - Anna Freud

"The ancient Greek definition of happiness was the full use of your powers along lines of excellence." - John F. Kennedy
Iote presedinte, nu ca Bush!

"Facts are stubborn things, but statistics are more pliable." - Mark Twain

"The only way to entertain some folks is to listen to them." - Kin Hubbard

"If you limit your choices only to what seems possible or reasonable, you disconnect yourself from what you truly want, and all that is left is a compromise." - Robert Fritz

"Dreams that do come true can be as unsettling as those that don't." - Brett Butler, 'Knee Deep in Paradise'

"The only thing wrong with immortality is that it tends to go on forever." - Herb Caen

"The path to youth takes a whole life. [El camino de la juventud lleva toda una vida.]" - Pablo Picasso

"Pleasure is a by-product of doing something that is worth doing. Therefore, do not seek pleasure as such. Pleasure comes of seeking something else, and comes by the way." - A. Lawrence Lowell - End of Chapter nine

No comments: